5.10.10

Gogosari marinati (deliciosi!)

Iata, a venit si vremea gogosarilor. Sau poate a cam si trecut, dar eu azi am pus in borcane gogosarii pe care i-am pus la marinat sambata. Le-ar fi ajuns si o singura zi, dar n-am avut timp pana azi...
Anul trecut i-am incercat prima data, dar am zis: alta reteta nici nu mai caut. Gogosarii raman proaspeti, crocanti, de parca ar fi cruzi, dar totusi se inmoaie putin. Sunt excelenti. Trebuie incercati.:)


Ingrediente:
5 kg gogosari (culoarea nu conteaza)
6 linguri sare grunjoasa neiodata
300 g zahar
500 ml otet din vin (de Bistrita:))
1 lingurita acid salicilic
piper boabe, seminte de mustar, foi de dafin dupa plac



 Speli bine gogosarii, ii cureti de cotoare, ii tai intai pe jumatate, iar apoi inca in 3-4 bucati - depinde de marimea lor. Ii pui intr-un vas mai mare, presari sarea, zaharul si salicilul, iar la urma torni otetul. Amesteci bine acoperi vasul si il pui deoparte cam pt. o zi. (Dar nu pateste nimic nici daca sta mai mult.) Din cand in cand mai amesteci cateodata ca sarea si zaharul sa se dizolve complet si ca fiecare bucatica de gogosar sa stea in zeama rezultata. A doua zi pui in borcane piper boabe, seminte de mustar si foi de dafin dupa plac, indesi gogosarii in borcane, torni apoi peste ei din marinata rezultata pana ce ii acopera, infasori capacul si borcanele le pui in camara.
Pofta buna!

14 comentarii:

Anonim spunea...

Buna.
Am o intrebare de incepator: Cu cate borcane ma pregatesc pentru cantitatea de ingrediente ?
Multumesc.

Sedith spunea...

Anonim, cam 5-6 bucati de 750 ml (alea mai mari), dar depinde si de cat de tare le inghesuiesti in borcane. Spor la treaba, si vino inapi sa-mi zici cum ti-au reusit si cum iti plac.:)

Gabriela spunea...

ce bine arata!nu-mi trimiti si mie un borcanel mic,mic,asa de gust?te pup,o zi buna!

Sedith spunea...

Gabriela, nu mai am numai vreo trei. Anul acesta am fost cam lenesa cu muraturile!:)

Lissa's Cakes spunea...

Buna fetelor ,pe unde sunteti?...va pregatiti de sarbatori?
Sanatate si spor in toate sa aveti.

sedith spunea...

Lisa, draga, iti multumim, de intrebare! :) Din fericire suntem bine, dar ne-a luat valul cu o gramada de treburi. Cand am inceput blogul nu stiam ca o sa avem a vara-toamna-iarna asa de plina cu lucru. Intre timp a aparut a carte cu retele noastre rapide (Fél óra és tálalva), am participat la zeci de festivaluri si concursuri, iar in cursul toamnei am "scos" si un calendar tip carte pe 2011, cu cate o reteta pt. fiecare zi a anului. Alíz a muncit enorm, dar nici noua nu ne-a fost urat. Si, fiecare face treaba asta pe langa serviciu si familie, deci avem timpul bine impartit.

Scuzati-ne pt. lipsa asta mare, dar sa speram ca iarna ne aduce si mai mult timp liber pe langa sarbatori si zapada si sper sa putem continua si blogul acesta.

Multumesc ca ne vizitati si asa cateodata si va urez Sarbatori fericite si un an nou plin de sanatate si impliniri!!!
Edith

Lissa's Cakes spunea...

SARBATORI FERICITE,sanatate multa si bucurie in suflet.

sedith spunea...

Lisa, iti multumesc in numele tuturor. :)

Nely spunea...

Lumina invierii Domnului nostru Isus Hristos sa va lumineze fiecare clipa din fiecare zi!
PASTE FERICIT!

sedith spunea...

Nely, iti multumim frumos pentru urare!!!:) Si pentru ca nu ne-ai uitat.:)
Paste fercit in continuare! Hristos a-nviat!

retete culinare spunea...

foarte buna reteta de gogosari, merci.

sedith spunea...

Buna, Stefan, ma bucur ca ti-a placut reteta!:)

Fotograf nunti Andreea spunea...

Mmmm,yum,arata minunat. Ce-as savura un borcanel...

langmina spunea...

Foarte bine arata!Cred ca sunt deliciosi!