1.6.10

Tort tiramisu cu căpşuni

Acest tort l-am făcut când a fost acasă ultima dată fiul meu cu prietena, fiindcă la mine întotdeauna e sărbătoare cînd vine acasă din Bucureşti. Vroiam să fac ceva excepţional, de sărbătoare, ceea ce nu e prea dulce, are în compoziţie şi fructe, fiindcă fiului meu nu-i plac prăjiturile prea dulci, şi dintre torturi le mănâncă numai pe cele cu fructe. Prietenei lui din Braşov însă îi plac prăjiturile. Căutând prin bloguri am găsit la Edóka tiramisu cu căpşuni, şi m-am gândit: hai că fac un tort după descrierea ei. Reţeta iniţială, pe care o găsiţi aici, am modificat-o foarte puţin.

Ingredinte: 1,5 pachet pişcoturi, 0,5 kg căpşuni, 3-4 linguri zahăr, 10 g gelatină, 200 g smîntînă dulce (pt. frişcă), 250 g mascarpone; pt. sirop: 2-300 ml apă, 1 lămîie cu zeamă şi coajă cu tot, coaja unei portocale.

Mai întîi am fiert ingredintele pt. sirop şi pînă cînd siropul se răcea am făcut crema. Adică am zdrobit căpşunele cu zahărul, am dizolvat gelatina în zeama de căpşune, am bătut frişca, după aceea am amestecat căpşunele zdrobite cu mascarpone iar la urmă am amestecat şi cu frişca.



După aceasta am luat a formă de tort rotundă, i-am scos fundul şi am pus-o pe o tavă rotundă. Am însiropat pişcoturile, dar numai puţin, să nu se înmoaie de tot, şi le-am aşezat una lîngă alta în tavă. Am uns cu crema deja pregătită, am pus deasupra cîteva bucăţele de căpşune, după aceasta iar un rând de pişcoturi, şi iar cremă, iar deasupra am pus pudră de cacao fără zahăr şi am ornamentat cu bucăţele de căpşune. Am lăsat tortul 2-3 ore la frigider, după care l-am scos din formă şi de jur împrejur l-am îngrădit cu pişcoturi tăiate în două.

A fost minunat!

Un comentariu:

Florian Stroe spunea...

Foarte interesant acest tort! Încercaţi şi puneţi mai multe poze...voiam să văd şi cum arăta o felie din acest tort!
Spor la treabă!